Обсяги продажів на українському ринку кондиціонерів в цьому році
зростали пропорційно температурі на вулиці. Минулий сезон приніс різкий
стрибок продажів у порівнянні з аналогічними періодами попередніх років.
Результати проведеного компанією Research & Branding Group
дослідження свідчать про те, що ситуація, що склалася на ринку,
ускладнилася у зв'язку з надмірним «перестрахуванням» дистриб'юторів, що
призвело до гострої нестачі обладнання. У зв'язку з цим, характерною
для поточного року була конкурентна боротьба великого обсягу торішніх
товарних «залишків», ціни на які були штучно завищені для створення
попиту.
У цілому, поточну ситуацію на ринку кліматичного устаткування
(кондиціонерів зокрема) експерти описують як «не дуже добру», що
«пов`язане з найпотужнішим демпінгом дрібних організацій і приватних
осіб».«Підводні камені» ринку кондиціонерів
Основними проблемами, на думку експертів, на сьогоднішній день, виступають:
• митні труднощі з ввезенням кондиціонерів, заправлених фреоном і
пов'язана з цим нестача товару на складах. Дана проблема, за словами
експертів, стала актуальною тільки в цьому році у зв'язку з недосконалим
законодавством, його постійними змінами;
• велика кількість непрофесіоналів серед реалізаторів і продавців,
збільшення числа фірм, що займаються неспеціалізованим продажем
кондиціонерів (нарівні з продажем побутової техніки), що призводить до
появи недовіри до інтернет-магазинів у покупців спеціалізованим
магазинам. Крім того, за словами учасників дослідження, діяльність
подібних магазинів призводить до поширення на ринку неякісної продукції,
продукції із заводськими дефектами, - «Неспеціалізовані компанії не
професійно здійснюють сервіс і гарантійне обслуговування». Ще однією
важливою характеристикою роботи непрофесіоналів є продаж кондиціонерів
за демпінговими цінами;
• підвищення цін на витратні матеріали в момент піку сезону;
• ще однією проблемою, що актуалізувалася після завершення сезону
продажів, являється те, що асортимент представлений невеликою кількість
торгових марок.
|